logo-buum

O ogólnie rozumianym rozwoju rozmawiają Sylwia Michalska i Tomasz Szwed. Autorzy od lat prowadzą działania rozwojowe, prowadząc warsztaty, treningi, szkolenia oraz konsultacje indywidualne.
Poszczególne odcinki to analiza studiów przypadków, rozmowy o trendach rozwojowych, dyskusja o książkach i filmach, dzielenie się własnymi doświadczeniami zawodowymi oraz rozmowy z interesującymi gośćmi o niebanalnych sprawach nie tylko z dziedziny psychologii.

podcast rozwojowy

Podcast „Z psychologią zarządzania na TY” skierowany jest dla kadry zarządzającej, liderów oraz osób związanych z biznesem. Mianownik jest jeden – ciągły rozwój i poszukiwanie rozwiązań problemów pojawiających się w firmach. Stanowimy trio współpracujące ze sobą od kilkunastu lat, zajmujemy się wspieraniem rozwoju pracowników przedsiębiorstw różnych branż.
W podcasie rozmawiamy na tematy związane z procesami rozwoju pracowników, kształtowaniem wizerunku, zarządzaniem i komunikacją w firmie.

Podcast Rozwojowy - odcinki

Sytuacje trudne podczas szkoleń

"A może moglibyśmy podzielić się z słuchaczami naszym doświadczeniem zawodowym? W szczególności w kontekście sytuacji trudnych, niestandardowych i zaskakujących występujących podczas pracy trenerskiej? Pracujemy ze sobą długo, ale w sumie nie wiemy jak zaczęła się nasza przygoda zawodowa, może od tego zaczniemy?" Dziś rozmawiać będziemy o naszej pracy. Być może jest to odrobinę egoistyczne, jednak jest tyle ciekawych przypadków, którymi chcielibyśmy się podzielić, że postanowiliśmy w tym odcinku to zrobić. - Jak to jest, gdy uczestnik warsztatów smacznie śpi? - Co robić w sytuacji, gdy nieproszony gość wchodzi do twojej toalety? - Zalety prowadzenia warsztatów sprzedażowych na basenie. - Jak reagować na dość krytyczną refleksję słuchacza, który tu po niej odpala papierosa? - ...i czy faktycznie Sebastian D. słabo słyszy na prawe ucho?I pomyśleć, że omówione sytuacje stanowią tylko małą, wybraną część pracy trenerskiej 🙂

Ponownie o pokolenia XYZ

„A dzisiaj ponownie o różnicach pokoleń. Baby boomers, pokolenie X, pokolenie Y i wreszcie nasi goście czyli pokolenie Z. Jacy są? Co ich wyróżnia? Czy faktycznie żadne z poprzednich pokoleń nie przywiązywało tak dużej uwagi do work life balance?Czy to prawda i czy mitem jest roszczeniowość tego pokolenia?” Dziś gościmy przedstawicieli (okazało się, że trochę nietypowych) pokolenia Z: Marię Stachowiak i Huberta Pasikowskiego. A będziemy rozmawiać o pasjach naszych gości, ich pomysłach na życie, pracoholizmie i odpoczynku, asertywnie komunikowanych potrzebach oraz sztucznej inteligencji.

Wypalenie zawodowe i jego konsekwencje

Czy tempo życia, częste zmiany, nacisk na wyniki ma konsekwencje w szybszym wypaleniu zawodowym? Czy coraz większa powszechność epizodów depresyjnych, udziału w terapiach, zażywania środków dopingujących jest konsekwencją pracy zawodowej? Czy rzeczywiście obiektywnie pożądane cechy, takie jak sumienność i odpowiedzialność muszą destrukcyjnie wpływać na nas samych? Dzisiaj dzielimy się naszymi refleksjami związanymi z „ciemną stroną” zawodowego (i nie tylko) życia.

Komunikacja szefa z zespołem

Jak to jest: czy szef powinien siedzieć w pokoju razem ze swoim zespołem? Co dobrego dzieje się, gdy lider ma swoje miejsce pracy w pomieszczeniu ze swoimi podopiecznymi? Jak to wpływa na zespół i na niego? Czy lider nie powinien przyjaźnić się z kimś ze swojego zespołu, by uniknąć posądzenia o faworyzowanie kogoś? A może absolutnie musi unikać wychodzenia ze swoimi podopiecznymi na piwo? „Przecież jestem pełnoprawnym członkiem naszego działu to powinienem móc uczestniczyć we wszystkich działaniach szkoleniowych razem z moimi podopiecznymi!” – mówią niektórzy menedżerowie „Nie wyobrażam sobie brać udział w warsztatach wraz ze swoim zespołem. Czułbym się bardzo niekomfortowo” – mówią inni. Kto ma racje? Pomijając znaczące „to zależy”, próbujemy dzisiaj podzielić się swoimi spostrzeżeniami, dotyczącymi komunikacji zespołów pracowniczych z liderami i przede wszystkim udziału szefów w życiu zespołu: tym realnym i tym online.

Z Psychologią Zarządzania na TY - odcinki

Pokolenia XYZ w zarządzaniu

Przed nami ostatni odcinek w tym sezonie, a w nim odpowiedzi na pytania: Czy to prawda, że osoby urodzone w latach siedemdziesiątych to pracoholicy? Kim sa "baby-boomersi"? Różnica pokoleń w obecnych czasach może stanowić dla niektórych menedżerów dość duży problem w zarządzaniu, motywowaniu czy organizowaniu pracy zespołom. Dlatego też kolejny odcinek poświęcony jest odpowiedziom na pytania: jak się komunikować z poszczególnymi pokoleniami? Czy zawsze standardowy podział na XYZ jest uzasadniony? Co robić, by mieć efekty i nie wpaść w pułapkę stereotypów?

Work Life Balance

Jak wypoczywamy? Skąd czerpiemy energię?Moja praca jest moim hobby- dylematy stawiania granic między pracą a innymi sferami życia. Jak się resetujemy? Sport czy kanapa? Ile czasu poświęcamy na pracę, na rodzinę i inne zajęcia? Jak podejmować odważne decyzje? Jak nie ulegać presji na bycie efektywnym i żyć tu i teraz? Kilka pomocnych technik - jak się nie przejmować rzeczami, na które nie mamy wpływu? Wymiana naszych dobrych praktyk - jak budujemy równowagę?

Organizacja pracy menedżera (i nie tylko)

Czy to prawda, że polscy pracownicy są przeciążeni zadaniami? Jak planować i ustalać priorytety? Co i kto stanowi dla nas czynnik zakłócający naszą pracę? W tym odcinku rozmawiamy o tym, jak zarządzać sobą w czasie, jak rozmawiać ze współpracownikami o priorytetach i o tym jak "przerwy na papierosa" (nie)wpływają na naszą efektywność.

Autoprezentacja w wystąpieniach publicznych

W dzisiejszym odcinku poszukamy odpowiedzi na pytania związane z autoprezentacją, między innymi: Na czym polega autoprezentacja? Jak w praktyce wykorzystywać strategie autoprezentacji podczas wystąpień publicznych? Jak wywierać wpływ na publiczność z perspektywy ingracjacji? Jak podczas autoprezentacji operować pojęciami „ja” i „my”? ABC mowy ciała. Jak się ubrać i zachowywać podczas autoprezentacji? Jakie są najczęstsze błędy mówców? Co jest ważniejsze: ubiór czy treść przekazu? Jak stworzyć wrażenie, że mówca patrzy się na wszystkich słuchaczy? Jakie są największe zagrożenia dla mówców podczas autoprezentacji?

Systemy ocen pracowniczych

W tym tygodniu zajmiemy się tematem ocen pracowniczych.
 Dlaczego firmy wdrażają systemy ocen? Dlaczego pojawiają się różne kontrowersje wokół tematu oceniania? Jak nie oceny to co nam zostaje? Czy istnieją alternatywne rozwiązania? Turkusowe organizacje – utopia czy rzeczywistość? Czy istnieją firmy z kulturą feedbackową? Jakie są modele oceniania? I jaka jest rola lidera w procesie oceny – największe wyzwania?

Sztuka prezentacji

Czym jest skuteczna prezentacja i jak się do niej odpowiednio przygotować? Jak długo powinniśmy przemawiać? Co trzeba zrobić, by porwać tłum? Jaka jest zależność pomiędzy tym, co chcemy powiedzieć, a tym co chce usłyszeć publiczność? Co jest atrakcyjne z perspektywy publiczności? Kiedy mówca będzie wiarygodny dla odbiorców? Dlaczego tak istotne w prezentacji jest pierwsze wrażenie? Po co prezenter powinien zdefiniować prędkość swojego mówienia i w czym to pomoże przygotowując prezentację? I wreszcie, jakim przekazem zakończyć prezentację? Na te i dziesiątki innych pytań związanych z prezentacją, uzyskacie odpowiedzi w najnowszym podcaście.

Manipulacja i wywieranie wpływu na innych

Jakie są techniki wywierania wpływu? Jaka jest różnica pomiędzy manipulacją a socjotechniką? Od czego zależy skuteczna manipulacja? Czy każdy się jej poddaje? Czy manipulacja jest "pięknym narzędziem uwodzenia umysłu ludzkiego", czy wręcz przeciwnie - niebezpiecznym narzędziem w rękach „szaleńców"? Jak w praktyce biznesowej wykorzystać reguły wywierania wpływu R.Cialdiniego?

Motywacja i motywowanie

Motywacja, motywator, motywowanie – czy to tożsame pojęcia? Czy szef naprawdę jest od tego, by motywować swoich pracowników? A może powinien jedynie stwarzać warunki, by pracownik sam znajdował siłę na budowanie swojej motywacji? Jak wygląda idealny system motywacyjny? Wreszcie pytanie „stare jak świat” – czy pieniądze, premie i nagrody to właściwe narzędzia do budowania motywacji w zespołach pracowniczych? …i o tym właśnie będzie dzisiejsza rozmowa.

Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych

W odcinku 4 dowiecie się: Czym są style reakcji na konflikt? Czy rzeczywiście „należy unikać konfliktów”? Jakie są źródła konfliktu, czyli jak dochodzi do eskalacji konfliktu? Czy zgniły kompromis jest rzeczywiście taki zły? Co nam się opłaca w konflikcie? O gorących tematach konfliktogennych w firmach. Jakie są poziomy rozwiązywania konfliktów?

Coaching

Czym jest to modne ostatnio słowo? – prawda i mity na temat coachingu. Jakie są różnice między nim a innymi formami wspomagania rozwoju osobistego? Historia coachingu, zastosowanie w organizacji i zarządzaniu. Czym kierować się w wyborze coacha i po co ten „cały casting”? Różnice między coachingiem grupowym a zespołowym. Odpowiedzi na te pytania i wiele innych poznacie, słuchając trzeciego odcinka "Z psychologią zarządzania na TY".iktów?

Przywództwo

Z drugiego odcinka dowiecie się między innymi: czy można zbudować autorytet czy się go po prostu ma? Jaka jest relacja między poziomami przywództwa a sytuacyjnymi stylami kierowania. Porozmawiamy o awansie wewnętrznym czyli o budowaniu autorytetu z poziomu kolegi, koleżanki. Omówimy trzy obszary działania lidera. Kto do kogo ma się dostosować: lider do zespołu czy zespół do lidera? Poznacie także „przyprawy” niezbędne i konieczne liderowi do zbudowania zespołu i rozwijania go.

Kształtowanie wizerunku (menedżera)

Czym menedżer powinien kierować się w trakcie budowy swojego wizerunku? Jakie są najczęściej popełniane w tym procesie błędy? Dlaczego menedżerowie zapominają, że wizerunku nie powinni tworzyć jedynie dla siebie? Dowiedz się, ile czasu należy poświęcić, aby zbudować własny wizerunek i jak szybko (niestety!) można go stracić.